Home / Blog / Dekoral – polski producent farb i lakierów

Dekoral – polski producent farb i lakierów

Dekoral – obecnie jedna z najpopularniejszych i najlepiej rozpoznawalnych marek farb i lakierów powstała na początku lat 90 XXw. Dla tych którzy nie pamiętają tamtych czasów warto przypomnieć, iż wtedy na rynku polskim nie istniała żadna silna i powszechnie znana marka farb. Rynek farb był podzielony i rozdrobniony. Co więcej każdy producent posiadał w swojej ofercie wiele produktów, każdy o innej nazwie. Nikt nie próbował stworzyć i wypromować marki, która miałaby w swojej ofercie dobre farby i którą klienci kojarzyliby z konkretnymi produktami.
Aby tą sytuację lepiej i prościej wytłumaczyć to proszę sobie wyobrazić, że na rynku nie ma firmy Dekoral są tylko produkty o nazwach Akrylit W, Akrotix, Polinak, Maleinak itd. produkowane prze Polifarb, ale o tym nikt nie wie, bo firma sama w sobie się nie promuje i nie reklamuje.
Mnogość nazw powodowała zamęt na rynku i dezorientowała klientów.

Nie inaczej było z samym Dekoralem. Początkowo nazwa Dekoral ( na marginesie – sama nazwa powstała z połączenia dwóch słów DEKOracja oraz RAL) nie była nazwą marki, a jedynie nazwą produktu, a dokładniej lakierobejcy do drewna produkowanej przez Polifarb Wrocław S.A. W 1998 roku w Polifarbie Cieszyn-Wrocław S.A. (wcześniej firmy połączyły swoje siły) powstaje pomysł stworzenia wspólnej marki. Po przeprowadzeniu badań okazuje się, że najlepszą nazwą będzie Dekoral i tak na rynku pojawiło się 5 produktów w nowych opakowaniach (Polinak, Akrylit W, Akrotix, Emakol oraz Akrylux), które weszły w skład rodziny DEKORAL.

Czy decyzja o stworzeniu i promowaniu jednej marki była słuszna? Obecnie patrząc z perspektywy czasu można powiedzieć, że była to jedna z najlepszych decyzji Polifarbu. Już pierwsze działania marketingowe i reklamowe odniosły ogromy (większy niż zakładano) sukces. Większość z czytelników na pewno pamięta kampanię, a przede wszystkim hasło reklamowe kampanii – „Dekoral – raz na długi czas”. Badania przeprowadzone po zakończeniu kampanii reklamowej przyniosły zaskakujące, ale wielce oczekiwane w Dekoralu rezultaty. Rozpoznawalność marki wyniosła aż 52%, a sprzedaż wzrosła o 1/3.
Kolejne kampanie reklamowe tylko ugruntowały pozycję Dekorala na rynku – rozpoznawalność marki sięgnęła aż 82%. Patrząc z dzisiejszej perspektywy był to niesamowity sukces.
Kolejne lata to dalszy rozwój marki m.in.:
• w 2000 roku. Dekoral wprowadza do oferty kolory gotowe dla farby emulsyjnej Akrylit W oraz otrzymuje prestiżowe wyróżnienie – godło Teraz Polska, które umieszcza na swoich opakowaniach;
• w 2002 roku Dekoral pokazuje nową twarz swoich farb i stawia nie tylko na długotrwałą biel i kolor, ale również na odporność wobec czynników atmosferycznych, czy też zmywanie lub szorowanie;
• w 2005 roku wyodrębniono część marki i stworzono markę Dekoral Professional, która oferuje produkty dla profesjonalistów;
• 2007 roku to rok fuzji koloru i mody. Dekoral podejmuje współpracę z projektantką Evą Minge, która tworzy dla nich farby Dekoral Fashion oraz Diamentową Kolekcję by Eva Minge, która pozwala tworzyć niesamowite efekty dekoracyjne przy pomocy pigmentów brokatowych dodawanych do farb.

Obecnie Dekoral to jedna z największych i cieszących się dobrą opinią wśród klientów marka farb i lakierów. Oferta cały czas się powiększa, a sama firma stawia na rozwój i promowanie koloru (na dedykowanej stronie Dekoral Fashion można poza pełną ofertą znaleźć również wiele inspiracji, wizualizer czy też wyniki badania przeprowadzonego przez Dekoral w domach Polaków – czyt. więcej)
Co można znaleźć w ofercie Dekorala? W ofercie farby do wnętrz, emalie, grunty, podkłady, farby antykorozyjne, fasadowe, tynki oraz wiele innych.
Cała oferta marki Dekoral do kupienia w naszych sklepach. Zapraszamy po produkty i porady!